Spoločnosť VVA Economics & Policy v súčasnosti realizuje v mene Európskej komisie (Generálne riaditeľstvo pre vnútorný trh, priemysel, podnikanie a malé a stredné podniky) štúdiu o údajoch v rámci vzťahov elektronická platforma vs. spoločnosti.
Cieľom tejto štúdie je posúdiť:
- Ktoré kategórie údajov podniky a spotrebitelia vytvárajú prostredníctvom online platforiem;
- Ku ktorým kategóriám údajov majú podniky prístup, ku ktorým nemajú a ako tieto údaje opätovne používajú;
- Aké ekonomické dopady má sprístupnenia dát a ich opätovné využívanie na podniky a na platformy;
- Aké by boli dôsledky väčšieho sprístupnenia dát pre spoločnosti a platformy.
V rámci štúdie sa majú zhromaždiť názory MaSP, pretože práve malé podniky predstavujú prevažnú väčšinu spoločností v EÚ. Vaše názory sú veľmi dôležité, aby mohli byť výsledky prieskumu reprezentatívne.
Navyše, online trhy sú obzvlášť užitočné pre malé a veľmi malé podniky, keďže majú tendenciu realizovať väčšiu časť svojho predaja prostredníctvom týchto trhov než väčší maloobchodníci. Vaše odpovede na tieto otázky sú preto veľmi cenné.
Cieľovou skupinou sú:
A) malé a stredné podniky, ktoré používajú multilaterálne platformy, ktoré používajú európski podnikatelia na interakciu so súkromnými spotrebiteľmi v nasledujúcich kategóriách:
- Online trhy / elektronický obchod (napr. Amazon, eBay)
- Pohostinské odvetvie (napr. Hotels.com, Expedia)
- Používateľské hodnotenia (napr. Tripadvisor)
- Obchody s aplikáciami (napr. Google Play, Apple)
- Online sociálne médiá (napr. Facebook, Twitter)
B) MaSP, ktoré používajú tieto platformy na reklamu.
Pozývame Vás vyplniť tento dotazník: